Om klubben

Klubben i dag

Fælleskabet i klubben

FK Odsherred Kajak holder til på Kajakøen ved Lammefjorden, hvor vi nyder godt af den smukke natur i området, samtidigt med at vi får dyrket vores fælles passion med kajakroning. Det er en klub, hvor vi vægter fælleskabet, både på vandet og når vi i sammen løser de praktiske opgaver med at drive klubben.

Vi ror sammen

På klubdage ror vi ture på Lammefjorden, der er vores daglige rovande, øver teknik og en gang om måneden har vi grillaften efter vores rotur. Hver tur tilrettelægges på dagen, under hensyntagen til vejret, de fremmødte roeres evner og ønsker. Oftest ror vi alle samlet ud, da vi ikke er opdelt i hold.

I løbet af året tager vi både på heldagsture og på weekendture til forskellige steder i landet. Turene har forskellig sværhedsgrad, så nogle af turene er for friroede og nogle er for alle klubbens medlemmer.

I vinterhalvåret er der mulighed for at friroede medlemmer kan deltage i klubture og alle medlemmer kan deltage i svømmehallen, for at øve teknik.

FK Odsherred Kajak stiller kajakker og udstyr til rådighed for klubbens medlemmer, så du behøver ikke selv at have udstyr med dig, når du starter i klubben, men du skal være opmærksom på, at du selv er ansvarligt for din personlige beklædning, som f.eks. tørdragt, våddragt, sko, huer og handsker.

Sommersæson

1 maj – 31 september

Klubdage:

Mandag, onsdag og fredag på Kajakøen og forskellige kajakture i løbet af sommeren.

Vintersæson

1 oktober – 31 april

Klubture i løbet af vinteren

- kun for friroede medlemmer

Kajak-og svømmetræning i Asnæs Svømmehal fra januar-april - for alle medlemmer

Prøv at ro kajak!

Åbent hus i løbet af sommeren - for datoer kontakt formanden

Sammen om noget større

FK Odsherred Kajak er en del af en større idrætsforening med mange forskelligartede aktiviteter. Vi hjælper derfor også til som frivillige til forskellige arrangementer i løbet af året, for at støtte op om de fælles aktiviteter i FK Odsherred.

Du kan læse mere om FK Odsherred her: FK Odsherred

FK Odsherred Kajak er medlem af Dansk Kano & Kajak Forbund og DGI